۱۳۸۸ مهر ۳, جمعه


دیپلمات ها می گویند جمهوری اسلامی ایران از وجود تأسيسات غنی سازی اورانیوم دومی، پرده برداشته است.

دیپلمات ها می گویند ایران نامه ای به ديده بان اتمی سازمان ملل متحد در اوایل این هفته ارسال کرده است که در آن وجود تأسيسات دومی را آشکار کرده است.
کشورهای غربی ایران را متهم به غنی سازی اورانیوم به منظور تولید تسليحات هسته ای می کنند. شورای امنیت سازمان ملل تا کنون سه مجموعه از تحریم ها را علیه ایران به خاطر امتناع از متوقف کردن غنی سازی اورانیوم، اعمال کرده است.
ایران اصرار دارد برنامه هسته ای اش برای مقاصد صلح آمیز است.
روز پنجشنبه آمریکا گفت که آماده است مذاکرات جدی با ایران داشته باشد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا گفت ایران فرصت خواهد داشت نا پيشنهادات ديپلماتيک خود را هنگامی که قدرتهای بزرگ جهان با مقامات جمهوری اسلامی ایران در ژنو در تاریخ اول ماه اکتبر ديدار می کنند، ارائه دهد.

تصويب قطعنامه ١٨٨٧ سال ٢٠٠٩ شورای امنيت سازمان ملل متحد به ابتکار پرزيدنت اوباما

تصويب قطعنامه ١٨٨٧ سال ٢٠٠٩ شورای امنيت سازمان ملل متحد به ابتکار پرزيدنت اوباما

پرزيدنت اوباما در جريان نخستين حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل، رياست نشست ويژه شورای امنيت را برعهده گرفت تا قطعنامه پيشنهادی ايالات متحده مبنی بر ايجاد جهانی عاری از سلاح هسته ای و مبارزه با هرگونه توليد و گسترش زرادخانه هسته ای از سوی اعضای اين شورا مورد بررسی قرار گيرد. پرزيدنت اوباما گفت: «طی دوران حيات شورای امنيت در اين شش دهه، تنها ٤ نشست پيرامون اين موضوع حياتی برگزار شده است. و اين بار در بالاترين سطح نمايندگان، ما می توانيم به يک ميثاق بنيادی برای همه ملتها و مردم جهان برای لگام زدن به توليد و گسترش سلاح هسته ای دست يابيم.» سپس پرزيدنت اوباما بعنوان رئيس اجلاش گفت: همه موافقان پيش نويس قطعنامه لطفاً دست بلند کنند.» او افزود «نتيجه رای گيری اعضا نشان می دهد که همه ١٥ عضو شورای امنيت به اين قطعنامه رای مثبت داده اند و اين پيش نويس بعنوان قطعنامه ١٨٨٧ سال ٢٠٠٩ ناميده می شود.» ديمتری مدوديف رئيس جمهوری روسيه نيز گفت: «قطعنامه ای که به اتفاق آرا به تصويب رسانديم دقيقاً با هدف شورای امنيت سازمان ملل هماهنگ است و معياری برای مديريت برنامه های واقعگرايانه جامعه جهانی و مسئوليت جمعی در برابر ميثاقهای بين المللی مقابله با توليد جنگ افزار هسته ای است. روسيه همواره آماده همکاری برای دستيابی به جهانی عاری از سلاح هسته ای و خلع سلاح هسته ای بوده است.» هوجيان تائو، رئيس جمهوری چين نيز گفت: «من می خواهم از فرصت استفاده کرده رسماً تاکيد کنم چين پايبند سياست راهبردی دفاع از خود است و همواره گفته ايم در هيچ زمانی و تحت هيچ شرايط هيچگاه پيشگام يک حمله اتمی نخواهيم بود.» گوردون براون، نخست وزير بريتانيا نيز گفت: «امروز ما خط و مرزمان را مشخص کرده ايم. ايران نبايد اجازه دهد اقداماتش مانع از گام نهادن جامعه جهانی بسوی دوران صلح جويانه تر شود. ما بايد همگام با همديگر به تحريمهای شديدتر عليه ايران اقدام کنيم.» نيکلای سارکوزی، رئيس جمهوری فرانسه از گفتگو با مقامات ايران برای گردن نهادن به تعهدات بين المللی پشتيبانی کرد؛ اما گفت: «آنچه جامعه جهانی در ارتباط با گفتگوهای خود با ايران بدست آورده، چيزی جز افزايش غنی سازی و توليد دستگاههای سانترو فيوژن نيست.» اين قطعنامه چارچوبی برای گفتگوهای و مذاکره بر سر کاهش سلاحهای هسته ای و پيمان مقابله با تروريسم هسته ای است اين قطعنامه همچنين هشداری به کشورهايی همچون کره شمالی و ايران بشمار می آيد که قطعنامه های شورای امنيت مبنی بر منع گسترش سلاح هسته ای را به چالش گرفته اند. دولت جمهوری اسلامی ايران در آستانه برگزاری کنفرانس اول ماه اکتبر با شش قدرت جهانی گفته است اهداف هسته ای ايران صلح دوستانه و در چارچوب مقررات آژانس است.

باز هم انکار هولوکاست اخر به چه هدفی !!!!!

باز هم انکار هولوکاست اخر به چه هدفی !!!!!

رييس جمهوری اسلامی ايران، که به خاطر انکار واقعه ی هولوکاست، يا همه سوزی يهوديان در جنگ جهانی دوم توسط آلمان نازی مورد انتقاد شديد قرار گرفته است، در مصاحبه با شبکه راديويی ان پی آرِ آمريکا، راديوی عمومی ملی آمريکا، کشتار چند ميليون نفر از يهوديان در جنگ جهانی دوم را واقعه ای تاريخی دانست اما اظهارات بازماندگان هولوکاست را رد کرد. وی در اين مصاحبه گفت چرا بايد همه مجبور به قبول نظر عده ای به گفته ی او معدود در باره ی حادثه ای تاريخی شوند؟ آقای احمدی نژاد گفت که او يک تاريخ شناس نيست، اما کتاب های بسياری در زمينه ی هولوکاست خوانده است. وی همچنين درباره ی زندانی بودن شمار زيادی از دموکراسی خواهان در ايران پس از اعلام نتيجه انتخابات اخير رياست جمهوری ايران تأکيد کرد که ايرانيان در انتقاد از دولت آزاد هستند. به گفته رييس جمهوری اسلامی، هيچ کس به خاطر مخالفت با احمدی نژاد زندانی نمی شود و همه می توانند نظرات خود را بيان کنند.
بيانيه سازمان گزارشگران بدون مرز در مورد احمد زيد آبادی، بهمن احمدی عمويی و سعيد متين پور




سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بيانيه ای اعلام کرد روزنامه نگاران زندانی در ايران تحت شکنجه هستند. اين بيانيه با انتقاد از اين‌که آيت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدي‌نژاد، ايران را آزادترين کشور جهان معرفی مي‌کنند، می گويد روزنامه‌نگاران زندانی در ايران، قربانی بدرفتاری و شکنجه هستند و در شرايط اسفباری به ‌سر مي‌برند. بر اساس بيانيه گزارشگران بدون مرز، احمد زيدآبادی، روزنامه‌نگار سرشناس ايران برای خواندن نامه‌های ديکته شده از سوی بازجويان تحت فشار قرار دارد، پرونده بهمن احمدی امويی گم شده ‌است، اما او همچنان در زندان است و سعيد متين‌پور، شديدا بيمار، اما از درمان پزشکی محروم شده‌ است.

جبهه مشارکت بازداشت آذر منصوری را مورد انتقاد شديد قرار داد

جبهه مشارکت بازداشت آذر منصوری را مورد انتقاد شديد قرار داد



جبهه مشارکت ايران اسلامی با انتشار بيانيه ای از بازداشت آذر منصوری، معاون سياسی دبير کل اين جبهه به شدت انتقاد کرد. در اين بيانيه آمده است در نظامی که انسانهای فرهيخته و سرافرازی چون منصوری به زندان بروند ديگر هيچ مدرک و سندی برای اثبات انحراف آن نظام از انسانيت و عدالت لازم نيست. در بخش ديگری از بيانيه جبهه مشارکت گفته شده است خيال باطل کودتاگران بر آن است که افراد خاصی سبب رسوائی و ناکامی آنها در استقرار کودتا می شوند. حال آنکه همۀ ايرانيان به پاخاسته اند. پس از انتخابات اخير رياست جمهوری در ايران شماری از رهبران و اعضای جبهه مشارکت ايران اسلامی بازداشت و زندانی شدند. محسن ميردامادی، عبدالله رمضان زاده، مصطفی تاج زاده، سعيد حجاريان و محسن امين زاده سرشناس ترين اعضا جبهه مشارکت هستند که زندانی شده اند.

آيت الله خامنه ای: رأی محمود احمدی نژاد در انتخابات اخير رياست جمهوری بالا و بی سابقه بود

آيت الله خامنه ای: رأی محمود احمدی نژاد در انتخابات اخير رياست جمهوری بالا و بی سابقه بود


آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه ناآرامی های پس از انتخابات را يک توطئه برنامه ريزی شده دانست که به گفته وی شکست خورده و تير آن به سوی دشمن کمانه کرده است. آقای خامنه ای رای محمود احمدی نژاد در انتخابات اخير رياست جمهوری را بالا و بی سابقه توصيف کرد و از نخبگان و خواص خواست در برابر حوادث اخير سکوت نکنند تا به گفته او مبادا به فتنه دشمنان کمک کرده باشند. به نظر می رسد منظور آقای خامنه ای از نخبگان و خواص، شماری از روحانيون بلند پايه باشند که پس از اعلام نتيجه انتخابات اخير رياست جمهوری از ارسال تبريک برای احمدی نژاد به عنوان رييس جمهور خودداری کرده و برخی آنان نيز انتقادهايی شديدی نسبت به حوادث پس از انتخابات مطرح کرده اند.

حمايت آيت الله طاهری اصفهانی از آيت الله منتظری

حمايت آيت الله طاهری اصفهانی از آيت الله منتظری



در خبری ديگر آيت الله طاهری اصفهانی با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به آيت الله منتظری، مواضع وی پس از انتخابات اخير رياست جمهوری را شجاعانه توصيف کرد و شيوه حکومت در برابر منتقدان را سرکوبگرانه دانست. آيت الله طاهری در بخشی از نامه خود نوشته است هوش و گوش پندگيران و کسانی که به حکم شرع و عقل و قانون ملزم به تهذيب نفس و تضييق رفتار تحکم آميز و قهريه با مخالفان و ضعيفان هستند، آنچنان سخت و سنگين شده که هر اعتراض به حق و قانونی را از ناحيه باطل وب يگانه و دشمن فرض می کنند و با اينگونه افراد با زشت ترين و ضداسلامی ترين روشها برخورد می کنند که نمونه هايی از آنرا در زندان ها و دادگاه های غيرقانونی می توان مشاهده کرد.






پاسخ آيت الله صانعی به نامه ميرخسين موسوی

پاسخ آيت الله صانعی به نامه ميرخسين موسوی


در پی نامه ميرحسين موسوی به برخی از مراجع تقليد شيعيان و نظر خواهی در خصوص تشکيل جنبش راه سبز، آيت الله يوسف صانعی به اين نامه پاسخ گفت. آيت الله صانعی در بخشی از پاسخ خود خطاب به ميرحسين موسوی نوشته است لازم است مراقبت شود که خدای ناخواسته کلمه اتحاد و اعتصام به حبل الله سبب رخنه ظالمان و ستمکاران در صفوف مظلومان نگردد که نتيجه آن چيزی جز تداوم ظلم و ستم نخواهد بود. پيشتر، آيت الله حسينعلی منتظری، از ديگر مراجع تقليد شيعيان به نامه ميرحسين موسوی پاسخ داده بود.