۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

هشدار نسبت به سیاسی شدن بازی استقلال-پرسپولیس

هشدار نسبت به سیاسی شدن بازی استقلال-پرسپولیس



به گزارش منابع خبری در ایران با نزدیک شدن موعد مسابقه فوتبال میان تیم های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفته است که پلیس مانع سیاسی شدن جو ورزشگاه خواهد شد.

در روزهای اخیر بعضی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری از طریق وبلاگ ها از طرفداران این دو باشگاه فوتبال پایتخت خواسته اند تا روز جمعه 10 مهر ماه به صورتی متحد به صدای "جنبش سبز" بدل شوند
سرتیپ عزیزالله رجب زاده فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت که خبر ممانعت از ورود تماشاگرانی به ورزشگاه آزادی که لباس سبز به تن دارند "شایعه" است اما افزود: "... بعضی از افراد معدود قصد وارد کردن مسائل سیاسی به داخل ورزشگاه را دارند که پلیس با این افراد قاطعانه برخورد می کند."
بازی روز جمعه ، شصت و هفتمین دیدار این دو باشگاه پایتخت ایران خواهد بود.
سرتیپ رجب زاده همچنین گفت که مسئولیت برقراری امنیت در داخل ورزشگاه به عهده "یگان ویژه" نیروی انتظامی و امنیت اطراف ورزشگاه به عهده یگان امداد است.
برخی مخالفان حتی اقدام به طراحی پوستری تحت عنوان "دربی سبز" کرده اند.
هفته گذشته در روز 27 شهریور بازی استقلال و استیل آذین در ورزشگاه آزادی انجام شد که تلویزیون ایران آن را به صورت زنده پخش نکرد که به این گمان در میان مخالفان دامن زد که هدف از این اقدام، پرهیز از نشان دادن طرفداران جنبش سبز در ورزشگاه بوده است. صدا و سیما علت عدم پخش زنده را اشکالات فنی عنوان کرد.
آن دیدار که پس از تظاهرات گسترده مخالفان دولت در جریان راهپیمایی روز قدس برگزار شد بیش از 70 هزار تماشاچی داشت.
تصاویر آن بازی سرانجام با یک ساعت تاخیر به صورت سیاه و سفید و بدون صدای داخل ورزشگاه پخش شد.
منبع بی بی سی

متن کامل پاسخ دکتر مطهری به شریعت مداری مدیر مسئول کیهان

متن کامل پاسخ سانسور نشده علی مطهری به کیهان:


آقای حسین شریعتمداری بخواند
در شماره پنجشنبه 15/5/88 روزنامه کیهان مقاله‌ای تحت عنوان «آقای علی مطهری بخواند» به نام آقای محمد امینی درج شده بود که چون شامل توجیه شرعی و ایدئولوژیک ظلم‌هایی است که در حوادث بعد از انتخابات از طرف نیروهای امنیتی کشور بر مردم روا داشته شد، سکوت درباره آن را جایز ندیدم و البته از اهانت‌هایی که به شخص اینجانب شده بود در می‌گذرم و پاسخ را خطاب به جناب آقای شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان می‌نویسم از آن جهت که با شناختی که از روزنامه کیهان دارم، می‌دانم که این گونه امور در این روزنامه به حکم ماهیت امنیتی آن به شکل پروژه دیده می‌شود که مثلا بناست فلان شخصیت یا فعال سیاسی را خراب کنیم و البته در این راه معمولا هدف وسیله را توجیه می‌کند و هم از آن جهت که سطرسطر این گونه مقالات بلکه همه مقالات سیاسی و اجتماعی که در کیهان درج می‌شود، باید مطابق میل جناب شریعتمداری باشد.
از نظر نگارنده اساسا کیهان اعتقادی به آزادی بیان ندارد و به خاطر کتمان حقایق و بی تفاوتی نسبت به ناراستی‌های حکومت، آن هم به بهانه حفظ نظام، از دوستان نادان و البته خیرخواه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و دوستیهای آن با انقلاب و ولایت فقیه از قبیل دوستی‌های خاله خرسه است که معمولا ضرر آن از نفع آن، دافعه آن از جاذبه آن و دشمن سازی آن از دوست سازی آن بیشتر است.
برای نمونه، آیا در روزهای اخیر، کیهان به طور جدی درباره قتل ناجوانمردانه چند جوان در بازداشتگاه‌ها و لزوم معرفی و مجازات عاملان آن خبر یا مطلبی درج کرده است؟ هرچند برای پاسخ به نظرات اینجانب مجبور شده است اشاره ای به این موضوع بکند. همین مقدار هم نسبت به کیهان قابل تقدیر است، شاید هم از دست آقای شریعتمداری در رفته است.
از همین جا پاسخ اینجانب به این پرسش که چرا برخی مقاله‌هایم در روزنامه اعتماد ملی و مانند آن چاپ می‌شود روشن می‌شود و آن این است که اساسا کیهان و برخی روزنامه‌های دیگری که خود را اصولگرا نامیده‌اند، مقالات امثال اینجانب را که به دردهای جامعه می‌پردازد و با مذاق توجیه‌گر آنها سازگار نیست درج نمی‌کنند، چنان که کیهان بارها مقالات اینجانب را پس فرستاده است. زبان حال کیهان این است که ما مقالات شما را چاپ نمی‌کنیم، شما هم حق ندارید به روزنامه‌های دیگر بدهید و اگر دادید ما در ستون «کیهان و خوانندگان» از قول مردم! انتقاد می‌کنیم.
اما درباره مقاله مذکور، نویسنده محترم استدلال خود را بر چند پایه قرار داده است: اول این که همان طور که علی ـ علیه السلام ـ «حق مطلق» و معاویه «باطل مطلق» بود، در ماجرای اخیر نیز یک طرف حق مطلق و طرف دیگر باطل مطلق است. بطلان این سخن آشکار است. دو طرف ماجرای اخیر حق و باطل را ممزوج کرده اند؛ گرچه کفه حق در یک طرف و کفه باطل در طرف دیگر برکفه مقابلش می‌چربد. حمایت ولی فقیه از یک طرف این ماجرا دلیل بر این نیست که آن طرف حق مطلق است و طرف دیگر باطل مطلق. مثلا همان طور که آقای موسوی با اصرار بر مسأله تقلب، مردم را تشویق به حضور در خیابان‌ها کرد و زمینه آشوب‌ها را فراهم نمود، آقای احمدی نژاد نیز با نحوه خاص مناظره خود با آقای موسوی و اتهام زنی به افراد غایب در آن جلسه، آغازکننده این ماجرا و عامل اصلی پدید آمدن فضای احساسی و هیجانی و تنگ شدن فضای عقل و تدبیر و زمینه‌ساز آشوب‌ها به شکل دیگر بود.
پایه دوم استدلال نویسنده محترم این است که در چنین میدانی که یک طرف، حق مطلق و طرف دیگر باطل مطلق است، اهل حق از هر وسیله می‌توانند استفاده کنند و هر ظلمی در حق اهل باطل رواست. اگر جوانی را که برای تماشای تجمعی آمده یا در آن تجمع شرکت کرده و حداکثر شعار داده، گرفتند و به بازداشتگاه کهریزک بردند و پس از دو هفته جنازه او را در حالی که آثار ضرب و شتم روی آن باقی است و فک او را شکسته‌اند، تحویل خانواده‌اش دادند؛ خانواده‌ای که در این دو هفته از هر گونه اطلاع رسانی درباره فرزندش محروم بوده، مسأله مهمی نیست، بلکه حقش بوده چون اهل باطل بوده است! ...





اقشا گری قالیباف علیه احمدی نژاد



طی هفته های اخیر، فایل صوتی و متن سخنان دکتر محمدباقر قالیباف، در انتقاد از دولت دکتر احمدی نژاد در برخی سایت ها
منتشر شده است.
قالیباف در این اظهارات که ۷ ماه قبل از انتخابات دهم ریاست جمهوری گفته شده و اولین بار بصورت یک فایل صوتی منتشر شد، به انتقادات شدیدی از احمدی نژاد می پردازد و دست به افشاگری هایی می زند. گفتنی است قالیباف تاکنون این اظهارات منتسب به خویش را تکذیب نکرده است.
بخش هایی از اظهارات قالیباف، در پی می آید:
این صحبتهایی که میخواهم بگویم، همه اش با چند سند و مدرک است و من مدیون شما و همه اون شهدای جنگ هستم، اگر سخن ناحق و بی اساسی بگویم.
فضای سیاست فضا کثیفی است، حتی من که حالم از سیاست بهم می خورد همین الان در این فضای کثیف و منجلاب حرکت می کنم
احمدی نژاد را آدم سالم و صادقی در کار نمی دونم، انقلابی هم نمیشناسمش، راستگو هم در کارش نمیشناسم، بعنوان یک شخص ولایی هم قبولش ندارم. بعنوان مثال همان اول، آقا به احمدی نژاد گفتند این مشایی را نذار رییس میراث فرهنگی. احمدی نژاد محل نگذاشت و وقتی آمد پیش آقا که حکم مشایی را رسما داده بود و رهبری را در مقابل عمل انجام شده قرار داد. یا مثلا آقا بهش گفتند آقای قالیباف را بیار توی دولت، اما احمدی نژاد گوش نکرد که نکرد.
یکی از وزرای رئیس جمهور همسر فرانسوی دارد. / یکی از وزرای کابینه شُرب خمر می کند.
پرفسور مولانا بورسیه پنتاگون است.
مشایی منافق بود و همسرش هم جزء منافقین بوده و بعدها که بازجوی او در زندان می شود با همسرش ازدواج می کند
هم احمدی نژاد برای انقلاب خطر است و هم هاشمی رفسنجانی.
آقای احمدی نژاد حتی سابقه یک ساعت و یک روز جبهه را ندارند.
احمدی نژاد حتی یک روز سابقه ی قبل از انقلاب ندارد، حتی یک سیلی در راه انقلاب نخورده است، اگر بوده بیاید بگوید/ احمدی نژاد اگر یک روز در جبهه بوده تاحالا هزار بار گفته بود
احمدی نژاد در دوران تسخیر لانه ی جاسوسی خطاب به دانشجویان گفت که "چرا رفتید سفارت امریکا را تسخیر کردید و حتی او ، پس از تایید امام (ره) در مورد قضایای تسخیر لانه ی جاسوسی می گوید: این چه کاری بود که امام آمد کرد و این کار غلط را تایید کرد؟!
اگر نفت به زیر ۵۰ دلار برسد کشور به لحاظ اقتصادی کاملا” فلج شده و در حالی که با آقای مفیدی که حاضر در جلسه بوده اند هم سخن می شود می فرماید آقای مفیدی شما کارشناس امور برقابی هستید وقتی کشور را آقای احمدی نژاد تحویل گرفت چقدر برق داشتیم ؟ و آقای مفیدی جواب می دهند ۳۶ هزار مگاوات.در صورتیکه آقای احمدی نژاد در حضور آقا اعلام کردند ۱۲ هزار مگا وات اضافه تولید نسبت به گذشته داریم یعنی ۴۸ هزار مگاوات . اگر چنین باشد ما نباید مشکل برق داشته باشیم و از اطرافیان آنرا می پرسند و ادامه می دهند در حالیکه حتی اگر خشکسالی هم موجب کمبود برق باشد ما فقط ۹ درصد تولید برق از طریق سدها داریم من در جلسه ای که آقای احمدی نژاد توضیح می داد می دیدم که همه در گوشی صحبت می کنند و لبخند می زنند
آقای رحیمی بسیار بدتر از کردان است . رفته بودند به رحیمی گفته بودند که یک چیزی مدرکی علیه قالیباف پیدا و منتشر کن. به آقای رحیمی گفتم : من که مدار کم رو است بیائید ببرید، ولی اگر مصلحت باشد تمام کارهای تو و امثال تو را رو می کنم.
کردان به خاطر کاری که کرده بود، حتی بچه اش و زنش هم نمی خواستن ببینندش
این هوشنگ امیراحمدی که یک شخص کثیفی است به دستور آقا ممنوع الورود شده در دولت اخیر، 5 بار با آقای احمدی نژاد دیدار داشته است! برای اینکه با ذلت با امریکا مذاکره کنیم... اینهایی که گفته می شود شعار مبارزه و مخالفت با آمریکا همش کذب و دروغگویی هست.
اگر من بیایم از دزدی هایی که در شهرداری آقای احمدی نژاد شده بگویم که ... از کارچاق کن هایی که آقای احمدی نژاد داشته والان اون کارچاق کن شده استاندار ایشان!
اگر نبود دفاع های مقام معظم رهبری از دولت، تاحالا بارها مجلس هشتم طرح عدم کفایتی احمدی نژاد را وسط اورده بود.
نباید حمایت های رهبری از دولت احمدی نژاد را به حساب قوی بودن دولت ایشان بگذاریم بلکه باید به حساب ضعف ایبگذا
اگه این سخنانم دروغ باشد همین جا بخوابانینم و ۸۰ ضربه شلاق بزنید ولی اگه راست گفته باشم نامرده کسی که عزلش نکنه!
اگر روزی قرار باشد این مسائل را بگویم، همه ی این مسائل را با صراحت کامل می گویم.


اهانت بی سابقه صانعی به رئیس جمهور

اهانت بی سابقه صانعی به رئیس جمهور

در دنیای امروز که حتی خصوصی‌ترین رفتارها و اظهارات شخصیت‌ها نیز از تیررس رسانه‌های اینترنتی، صوتی و تصویری در امان نیست، هر روز اخبار تأمل‌برانگیز، شگفت‌آور، ترسناک و گاه خنده‌آوری از اظهارات و مواضع افراد شناخته شده، فضای رسانه‌ای موجود را در می‌نوردد و چشم‌ها و گوش‌های بسیاری را به خود متوجه می‌سازد.
این موضوع بویژه در ایام پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در ایران، مصادیق زیادی یافت و طی آن بارها مواضع و سخنان شخصیت‌های مختلف بر صدر رسانه‌ها قرار گرفت و موجی از واکنش‌ها را برانگیخت.
این بار اما نوبت به شیخ یوسف صانعی رسیده تا از نردبان مطالب سایت‌های خبری و دیگر رسانه‌ها بالا رود و بر قله آن‌ها بنشیند.
البته صانعی در جریان آشوب‌هایی پس از انتخابات نیز، چندین بار به مدد بیانیه‌هایی که در حمایت از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و آشوبگران معترض و مخالفت با احمدی‌نژاد منتشر کرد، به خبر اول رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های بیگانه تبدیل شده بود.
این روند اما، ادامه یافت و رسانه‌های خبری پرده دیگری از "کینه" شیخ یوسف را از رئیس جمهور دهم، افشا کردند.
بر این اساس، صانعی که در هفته‌های گذشته بارها در حمایت از آشوبگران، نظام را متهم کرده و تلویحاً شخصیت‌های انقلابی را مورد اهانت قرار داده بود، اخیرا نیز در اقدامی عجیب احمدی‌نژاد را "حرامزاده" خواند!

وی که خود را "مرجع تقلید" می‌خواند، در جمع تعدادی از روحانیون هم‌نظرش در گرگان، با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهوری در مجلس گفت: "در مجلس در مقابل قرآن به خدا سوگند می‌خورند، این هم کفاره داره هم حنثش معصیت کبیره است. اون وقت چطور روز از نو روزی از نو؟ این از حرومزادگیشه دروغ میگه! والا امام زمان رو می‌بینه".




اهانت بی‌سابقه و تعجب‌برانگیز صانعی به رئیس جمهور کشور که حدود دو ماه پیش با کسب بیش از24،5 میلیون رای، بار دیگر از مردم ایران رای اعتماد گرفته،در حالي منتشر مي شود كه فيلم اين فحاشي اكنون در خروجي سايت هاي مخالف نظام در دسترس است با اين وصف، براي يوسف صانعي ممكن نيست تا با تكذيب صوري شانه از بار مسئوليت بيان چنين سخنان مجرمانه اي خالي كند.



البته این فحاشی‌ علاوه بر اینکه مفهوم ادعاهای صانعی و کاندیدای محبوبش را درباره "اخلاق‌مداری" و "ادب" بر همگان روشن ساخت، جایگاه این شیخ را در میان علما و مراجع قم نیز بیش از پیش افشا کرد.



صانعی که نقش پررنگی در همراهی موسوی برای ادامه آشوب‌ها و گسترش دامنه آن‌ها ایفا کرده، حتی از سوی رسانه‌های ضد ایرانی بیگانه با عنوان "آیت‌الله العظمی" یاد می‌شود تا بدین وسیله به سخنان و ادعاهای وی جنبه واقعی بخشیده شود.



ادعاهایی صانعی با درخواست موسوی و با تاکید بر "تقلب" کلید خورد اما پس از آنکه هیچ سند و دلیلی برای اثبات آن وجود نداشت، اکنون وارد فاز اتهام‌زنی و اهانت به نظام و منتخبان ملت ایران شده، به گونه‌ای که دست از ادب و نزاکت و منطق شسته و بدون دلیل روی به فحاشی به بالاترین مقام اجرایی آورده است.



اما نکته‌ی روشنی که بعید است صانعی با توجه به ادعایش مبنی بر مرجع تقلید بودن از آن بی‌خبر باشد، مجازات شرعی و قانونی اتهامی است که او به احمدی‌نژاد وارد ساخته است.



البته شاید او انتظار افشای این فحاشی‌‌ها را به منتخب مردم ایران نداشته اما به هر روی با انتشار فايل صوتي چنين سخناني هرگونه شکایتی از او مستوجب حد خواهد بود.



طبق قانون مجازات اسلامی هر کسی اتهامی را به شخص دیگری نسبت دهد و نتواند صحت این انتساب را ثابت کند، اگر مستوجب حد نباشد، به یک ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق یا یکى از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.



اما ماجرای اظهارنظرهایی که شامل حدود و تعزیرات می‌شود، به شیخ یوسف خلاصه نمی‌شود.



مهدی کروبی نیز اخیرا در نامه‌ای به هاشمی رفسنجانی بدون ذکر نام قربانیان و متجاوزان ادعایی و حتی یک سند، به صراحت مدعی تجاوز جنسی به زندانیان پسر و دختر شده بود که پس از تحقیق مسئولان کذب بودن آن آشکار شد.



به نظر می رسد اظهارات کروبی نیز همچون صانعی شامل این حکم اسلامی می‌شود چرا که "اگر کسی به یک مؤمن یا مؤمنه نسبت فحشا بدهد و نتواند آن را با 4 شاهد اثبات کند، اولاً این شخص گناهگار و فاسق است مگر اینکه توبه کند، ثانیاً باید 80 ضربه شلاق بخورد."



در این میان احمدی‌نژاد که در دوره چهارساله مسووليتش در دولت نهم آماج حملات به ظاهر انتقادي قرار مي گرفت،‌ طی هفته‌های پیش و پس از انتخابات هدف فحاشی‌ و تهمت‌ها شگفت‌آوری قرار گرفته است.



با اين حال احمدي نژاد تاکنون موضع خاصی عليه سخنان مجرمانه صانعي اتخاذ نکرده است. /منبع: رجانیوز/

اعلام دو روز عزای عمومی در پی کشته شدن دو چهره مذهبی در کردستان

اعلام دو روز عزای عمومی در پی کشته شدن دو چهره مذهبی در کردستان


محمود احمدی نژاد به مناسبت کشته شدن نماينده كردستان در مجلس خبرگان و همچنین امام جمعه موقت سنندج که پیشتر ترور شده بود در این استان دو روز عزای عمومی اعلام کرده است.
رئیس جمهوری ایران در بیانیه ای ضمن اعلام این عزاداری نوشت که "دشمنان انقلاب بدانند و مردم شریف و غیور کردستان مطمئن باشند که دستان پر توان فرزندان این سرزمین در اسرع وقت عوامل این جنایات فجیع را شناسایی و معرفی خواهند نمود."
ماموستا ملا محمد شیخ الاسلام، نماينده مردم استان كردستان در مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب هنگام خروج از منزل در سنندج مورد اصابت دو گلوله قرار گرفت و کشته شد.
ماموستا برهان عالی، از روحانیان اهل سنت و امام جمعه موقت سنندج و مسجد قبای شهرک بهاران این شهر، نیز شنبه 21 شهریور ساعت ۲۳ در منزل شخصی خود در اثر تیراندازی افراد ناشناس کشته شده بود.
رسانه های جمهوری اسلامی از او به عنوان یکی از مدافعان انقلاب و نظام نام بردند.
در طول یک هفته گذشته دو نفر دیگر از مقامهای رسمی کردستان در سنندج مورد سوءقصد قرار گرفتند که جان به در بردند.
کامیابی، دادستان دادسرای انقلاب استان کردستان و حسن داوطلب، قاضی شعبه چهار دادیاری سنندج توسط هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفتند و رخمی شدند

درگیری نیروهای امنیتی با 'عوامل ترورهای اخیر کردستان'

وزارت اطلاعات ایران طی بیانیه ای از بازداشت "تعدادی" از عوامل ترور دو روحانی در کردستان خبر داده و انگیزه عاملان را ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی اعلام کرده است.
به گزارش منابع خبری ایران وزارت اطلاعات گفت که طی درگیری نیروهای امنیتی با مظنونان در روز یکشنبه پنجم مهر، "تعدادی" از آنها دستگیر و دو نفر آنها کشته شدند.
وزارت اطلاعات محل درگیری و تعداد دقیق بازداشت شدگان را اعلام نکرد.
این وزارتخانه در مورد انگیزه ترورها نوشت: "براساس اسناد کشف شده از متهمین، این تروریست ها از وهابیون افراطی و مرتبط با برخی سرویس های بیگانه در خارج از کشور بوده اند و ماموریت داشتند تا با ترورهای هدفمند و ایجاد ناامنی، میان برادران شیعه و سنی اختلاف افکنی کنند."
براساس این بیانیه نیروهای امنیتی در این عملیات "مقادیری سلاح جنگی و مهمات" کشف کرده اند.
اواخر شهریور ماه چهار مورد سوءقصد به جان مقام های سنندج گزارش شد که به کشته شدن دو روحانی منجر شد.
ماموستا ملا محمد شیخ الاسلام، نماينده مردم استان كردستان در مجلس خبرگان رهبری، روز پنجشنبه 26 شهریور حین خروج از منزل در سنندج مورد اصابت دو گلوله قرار گرفت و کشته شد.
روز شنبه 21 شهریور نیز ماموستا برهان عالی، از روحانیان اهل سنت و امام جمعه موقت سنندج و مسجد قبای شهرک بهاران این شهر، در منزل شخصی خود در اثر تیراندازی افراد ناشناس کشته شده بود.
در این مدت دو مقام دیگر از سوءقصد جان به در بردند.
قاضی کامیابی، دادستان دادسرای انقلاب استان کردستان و حسن داوطلب، قاضی شعبه چهار دادیاری سنندج در حمله مسلحانه افراد ناشناس زخمی شدند.