۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

درگیری نیروهای امنیتی با 'عوامل ترورهای اخیر کردستان'

وزارت اطلاعات ایران طی بیانیه ای از بازداشت "تعدادی" از عوامل ترور دو روحانی در کردستان خبر داده و انگیزه عاملان را ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی اعلام کرده است.
به گزارش منابع خبری ایران وزارت اطلاعات گفت که طی درگیری نیروهای امنیتی با مظنونان در روز یکشنبه پنجم مهر، "تعدادی" از آنها دستگیر و دو نفر آنها کشته شدند.
وزارت اطلاعات محل درگیری و تعداد دقیق بازداشت شدگان را اعلام نکرد.
این وزارتخانه در مورد انگیزه ترورها نوشت: "براساس اسناد کشف شده از متهمین، این تروریست ها از وهابیون افراطی و مرتبط با برخی سرویس های بیگانه در خارج از کشور بوده اند و ماموریت داشتند تا با ترورهای هدفمند و ایجاد ناامنی، میان برادران شیعه و سنی اختلاف افکنی کنند."
براساس این بیانیه نیروهای امنیتی در این عملیات "مقادیری سلاح جنگی و مهمات" کشف کرده اند.
اواخر شهریور ماه چهار مورد سوءقصد به جان مقام های سنندج گزارش شد که به کشته شدن دو روحانی منجر شد.
ماموستا ملا محمد شیخ الاسلام، نماينده مردم استان كردستان در مجلس خبرگان رهبری، روز پنجشنبه 26 شهریور حین خروج از منزل در سنندج مورد اصابت دو گلوله قرار گرفت و کشته شد.
روز شنبه 21 شهریور نیز ماموستا برهان عالی، از روحانیان اهل سنت و امام جمعه موقت سنندج و مسجد قبای شهرک بهاران این شهر، در منزل شخصی خود در اثر تیراندازی افراد ناشناس کشته شده بود.
در این مدت دو مقام دیگر از سوءقصد جان به در بردند.
قاضی کامیابی، دادستان دادسرای انقلاب استان کردستان و حسن داوطلب، قاضی شعبه چهار دادیاری سنندج در حمله مسلحانه افراد ناشناس زخمی شدند.

هیچ نظری موجود نیست: