۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

مادرهنگامه شهيدی: « ۹۰ روز است زندگی من پشت ديوارهای اوين ميگذرد»

مادرهنگامه شهيدی: « ۹۰ روز است زندگی من پشت ديوارهای اوين ميگذرد»

هنگامه شهيدی روزنامه نگار و مشاور امور زنان در ستاد انتخابات رياست جمهوری مهدی کروبی در نهم تيرماه بازداشت و
در حال حاضر گفته ميشود که در بند ۲۰۹ زندان اوين بسرمی برد. از زمان بازداشت به وی اجازه ملاقات با وکيل مدافع خود آقای محمد مصطفايی نيز داده نشده است.


بنابر خبری که درسايت کانون زنان ايرانی بنقل از روزآنلاين آمده است خانواده هنگامه توانسته اند هفته گذشته با وی در زندان اوين ملاقات داشته باشند.
مادر هنگامه به خبرنگار روز گفته است که دخترش پس از شنيدن آنکه ملاقات آنها از پشت شيشه های کابين صورت ميگيرد خود را در و دیوار و شیشه های کابین می کوبیده و فریاد میزده است : "امروز تولد دخترم است و من به جای دخترم میخواهم مادرم را در آغوش بگیرم." به گفته مادر خانم شهيدی دخترش در زندان دچار مشکل کلیه شده ولی فقط ۴ بار در ۲۴ ساعت اجازه دستشویی رفتن می دهند.
مادر هنگامه پس از ملاقات با دخترش با دفتر دادستانی تماس می گيرد و به آنها گفته است: "دختر من بچه همین انقلاب است کار به کجا کشیده که یک زندانی حتی حق دستشویی رفتن هم ندارد؟"
از سوی ديگر محمد مصطفايی وکيل مدافع هنگامه شهيدی در نامه ای سرگشاده به دادستان دادسرهای عمومی و انقلاب تهران در هفته گذشته می نويسد که گناه موکل وی فعالیت در تبلیغات انتخاباتی حزب اعتماد ملی بوده وصرفا برای اخذ اقرار، هنگامه را مدتها در انفردادی نگه داشته شده اند. آقای مصطفايی در نامه سرگشاده خود می نويسد موکلش به ارتکاب جرمی نامعلوم و با دلایلی نامعلوم، با قرار بازداشت موقت، به بند ۲۰۹ بازداشتگاه امنیتی زندان اوین اعزام گردیده بدون اینکه مدافعی داشته باشد.
وکيل مدافع اين روزنامه نگار جوان می افزايد: "قرار بازداشت موقت صادره به زیان خانم شهیدی، تنها به امضای وی رسیده و حقوق قانونی اش از جمله حق اعتراض این قرار به وی تفهیم نگردیده و همچنان پرونده اتهامی ایشان معلق مانده است."
آقای مصطفايی در نامه اش به دادستان دادسری تهران از باز جوييهای مکرر، و نحوه بازجويی از هنگامه شهيدی و اعمال شکنجه روحی و رواني عليه وی ابراز نگرانی می کند و معتقد است که بدليل فراهم ننمودن شرایط دادرسی عادلانه بر طبق مقررات قانون حفظ حقوق شهروندی و آیین دادرسی کیفری در ايران حقوق موکلش نقض شده است.
مادر هنگامه نيز بدنبال ملاقات با دخترش در زندان اوين می گويد: " ۹۰ روز است که زندگی من یا پشت دیوار های اوین می گذرد و یا در راهروهای دادگاه انقلاب و دادستانی و هنوز هم مشخص نیست هنگامه را کی آزاد خواهند کرد و بلاتکلیف هستیم."
در همين حال انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در ايران با انتشاربيانيه ای در روز چهارشنبه ۸ مهر ماه با ابراز نگرانی و اعتراض به «احضار، حبس و تهدید» روزنامه‌نگاران در ایران، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است به که به این وضعیت «تاسف‌ بار» پایان دهند.

هیچ نظری موجود نیست: