۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

دفاع تاریخی روزنامه جمهوری اسلامی از موسوی

روزنامه جمهوری اسلامی دادگاه اصلاح طلبان را "کارگاه حذف و دفع" خواند





روزنامه "جمهوری اسلامی" که از رسانه های محافظه کار و نزدیک به حاکمیت در ایران است، در شماره روز دوشنبه ۱۲ مرداد خود دادگاه اخیری را که برای محاکمه شماری از چهره های اصلاح طلب برپا شده است را "کارگاه حذف و دفع" خوانده و خواستار تعطیلی آن شده است.


این روزنامه در سرمقاله خود از شکل و نحوه برگزاری این دادگاه انتقاد کرده است.






دادگاهی که روز شنبه ۱۰ مرداد در تهران برپا شد، محاکمه شماری از چهره های اصلاح طلب و دولتمردان سابق جمهوری اسلامی را به اتهام اغتشاش و تلاش برای "انقلاب مخملی" آغاز کرده است. در میان این افراد محمد علی ابطحی معاون رئیس جمهوری سابق ایران و محمد عطریانفر از مدیران وزارت کشور، نیروی انتظامی و سردبیر سابق روزنامه همشهری حضور دارند.


سرمقاله نویس روزنامه "جمهوری اسلامی" نوشته است: " آیا به سابقون در انقلاب و بازوان امام خمینی به جرم اعتراض به بعضی وقایع باید برچسب مفسد فی الارض زده شود آیا قرار است افرادی که دارای سوابق درخشان خدمت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و کشور و مردم هستند به جرم اعلام نارضایتی محاکمه شوند بسیار خوب کارگاه حذف و دفع کار خود را بکند و یقه این بزرگان را بگیرد و سرشان را به سقف بکوبد."






روزنامه جمهوری اسلامی در این سرمقاله پرسیده است آیا قرار است "کسانی را که نه سابقه ای در انقلاب دارند و نه نقشی در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی دارند و نه امام را می شناسند و نه امام آنها را می شناخت، همه کاره کشور کنند؟"


روزنامه جمهوری اسلامی ارگان حزب جمهوری اسلامی است که گرچه به فعالیت خود خاتمه داده اما روزنامه آن هنوز منتشر می شود. صاحب امتیاز این روزنامه آیت الله علی خامنه ای است و میرحسین موسوی نیز در دوره ای از سردبیران آن بوده است.


سرمقاله روزنامه "جمهوری اسلامی" یکی از صریح ترین انتقاد ها نسبت به شرایط حاکم بر ایران است که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این کشور آغاز شده است.


برخی از مقام های ایرانی از زمان آغاز اعتراض های مردمی به نتایج انتخابات که در آن محمود احمدی نژاد پیروز معرفی شد، خواستار برخورد "شدید" و انتقام گیری" از هواداران مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات شده اند.


با این همه روزنامه جمهوری اسلامی با انتقاد از چنین شیوه های در ایران این پرسش را مطرح کرده که "تا چه وقت قرار است نیروهای سابقه دار و شناخته شده و خدوم را یکی پس از دیگری کنار بگذاریم این ریزش ها تا چه وقت باید ادامه داشته باشد تا چه وقت باید به جوانانی که حرف دارند انگ ضد انقلابی بزنیم چرا برای رشد رویش ها که اساس کار نظام جمهوری اسلامی است تلاش نمی کنیم و زبان های تهمت پراکن و پردافعه را مهار نمی کنیم این روزنامه به مقام های ایرانی پیشنهاد داده است که "کارگاه حذف و دفع را نیز مثل بازداشتگاه شرم آور کهریزک تعطیل کنیم

پیشتر محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، این دادگاه را "مغایر با قانون اساسی" دانسته بود و میرحسین موسوی نامزد معترض به نتایج انتخابات نیز آن را "فرمایشی" و نشانه ای از "سقوط اخلاقی و بی اعتباری صحنه گردانان" دادگاه توصیف کرده بود

هیچ نظری موجود نیست: